Želim ostati trudna

Za uspješnu trudnoću mora postojati hormonalna ravnoteža te fizičko i psihičko zdravlje. Uz stres i nezdrav način života, nije čudo što više od četvrtine parova ima problema sa začećem. Nasreću, postoje neki koraci kojima si sami možete pomoći na tom putu

Priprema za začeće donosi određenu sigurnost, smirenost i osjećaj da ste preuzeli stvar u svoje ruke. Čak i onima koji već imaju djecu, priprema može pomoći da preoblikuju svoje znanje kako bi im novo iskustvo bilo drukčije. Za trudnoću je potrebno dvoje. Zdravlje i muške i ženske reproduktivne stanice utječe na zdravlje vaše bebe. Kod parova koji imaju teškoća sa začećem, jedna trećina može ih se pripisati muškarcu, jedna trećina ženi, a jedna trećina oboma.

Na što treba obratiti pozornost?

Alkohol izrazito remeti hormonalnu ravnotežu. Ako ne želite, ne morate ga potpuno izbaciti, ali trebali biste ga svesti na minimum. Nadalje, alkohol, kava, čajevi s teinom i gazirana pića remete razinu šećera te iz organizma crpe vrijedne hranjive tvari koje pospješuju plodnost. Uz to, alkohol blokira sposobnost organizma da apsorbira cink koji je najvažniji element za mušku plodnost.

Pušenje pak smanjuje cirkulaciju krvi u maternici, a kemikalije iz duhana uništavaju DNK u spermatozoidima.

Vruće kupke, tuširanje vrućom vodom, usko donje rublje i toplina općenito smanjuju proizvodnju spermatozoida u testisima. Žene mogu uživati u toplim kupkama u prvoj polovini ciklusa, prije ovulacije, kako bi se potaknulo otpuštanje toksina. No izbjegavajte kupanje u pari nakon ovulacije jer povećanje tjelesne temperature u slučaju začeća može pridonijeti pobačaju.

Osnovni element na kojem gradimo zdravlje je zdrava prehrana. Hrana bogata vitaminima, mineralima i ostalim hranjivim sastojcima potrebna je kako bi se izgradila pogodna sredina u vašem organizmu za razvoj bebe. Broj jajnih stanica kod žena jest određen, ali može se poboljšati njihova kvaliteta. Za to je vrlo važna prehrana. Ne možemo jesti bilo što, već ono što sadržava hranjive sastojke, posebno one koje pospješuju plodnost.

Korisne su sve namirnice bogate vitaminom B6 koji je ključan za hormonalnu ravnotežu i bolju plodnost, a ima ga u piletini, puretini, kikirikiju, indijskim oraščićima, špinatu... Vitamin C može aktivirati ovulaciju i u kombinaciji s vitaminom E učiniti da budete dulje plodni te da poboljšate kvalitetu jajne stanice. Osim toga, vitamin C optimizira diobu stanica pomažući embriju da se ugnijezdi u maternici, te potiče razvoj bebe i placente.

Uravnotežite prehranu

Cink je ključan za začeće – 15 mg dnevno unesite bademima, ribom, grahom, zobi, kukuruzom, graškom, jajima i integralnim žitaricama. Cink je također potreban kako bi glava spermatozoida bila tvrda, što je potrebno za uspješnu oplodnju. Dobre su i namirnice bogate magnezijem – zeleno povrće, sojino mlijeko, bundeva, riba list, integralne žitarice.

Selen je također vrlo važan – najbogatiji izvor je brazilski orah, ali moramo biti oprezni jer postaje toksičan ako se konzumira u većim količinama. Dobri su i indijski oraščići, pšenične klice, pivski kvasac, mahunarke (leća, slanutak, grah), riba list, piletina... Unesite dovoljno dobrih masnoća, svježe maslinovo ulje, ulje konoplje, bundeve, sezamovo i repičino. Omega-3, 6 i 9 masne kiseline važne su za bolju plodnost. Uz pozitivan učinak na središnji živčani sustav, poboljšat će se i stanje vaše kože. Grickajte bundevine i suncokretove sjemenke te jedite ribu poput skuše, haringe i sardine.

Ako ne volite ribu, tu je mljeveno laneno sjeme koje je veoma bogato omega-3 kiselinom. Za zdravlje vaše bebe nužna je i folna kiselina, unosite 5 mg dnevno prije začeća i tijekom cijele trudnoće. I naravno voda! Što više, to bolje. Voda čisti i odnosi sve što organizmu ne treba. I fizički i energetski. Kronični stres povećava količinu hormona stresa – kortizola. Za njegovu proizvodnju tijelo se koristi progesteronom, „krade“ ga od njegovih drugih funkcija koje imaju ulogu u ciklusu oplodnje.

Ostali članci