Hrana koja vraća štitnjaču u ravnotežu

U liječenju štitne žlijezde iznimno je važna promjena načina života koja uključuje svakodnevnu tjelovježbu, opuštanje, učenje tehnika suočavanja sa stresom i prehranu bogatu tvarima koje podržavaju normalan rad hormona štitnjače...

Jod – sudjeluje u sintezi hormona štitnjače te je njezin sastavni dio. Nekoć je glavni uzrok hipotireoze bio nedostatak joda u hrani (i dalje prisutan u nerazvijenim zemljama), no u Hrvatskoj je sva sol jodirana te više ne postoje slučajevi guše. Jod se nalazi i u morskoj ribi, plodovima mora te algama, u mlijeku i mliječnim proizvodima, puretini, češnjaku, špinatu, blitvi, kupusu, krumpiru...

Kod problema sa štitnjačom svakako se treba savjetovati s liječnikom o uzimanju joda. Primjerice, više joda poželjno je kad je štitnjača iscrpljena zbog stres sindroma, ali uzimanje joda ne preporučuje se ako je štitnjača tretirana radioaktivnim jodom ili ako postoji jaka kronična upala štitnjače.

Je li štitnjača kriva za debljanje?

Za zdravlje štitnjače poželjni su sljedeći nutrijenti:
Selen – nalazi se u gljivama, morskim rakovima, bakalaru, tuni, telećoj jetri, brazilskim oraščićima, sjemenkama suncokreta, cjelovitim žitaricama
Željezo – prirodni su izvori crveno meso, teleća jetra, riba, jaja, orašasti plodovi, bučine sjemenke, špinat, blitva, kelj, kupus
Kalcij – ima ga u zelenom lisnatom povrću, brokuli, mlijeku i mliječnim proizvodima, repi, srdeli, lososu, školjkama, zobi, mahunarkama, orašastim plodovima
Cink – sadržavaju ga teleća jetra, crveno meso, šampinjoni, špinat, tikvice, šparoge
Vitamin E – nalazi se u pšeničnim klicama, hladno tiještenim biljnim uljima, orasima, bademima, lješnjacima, sjemenkama suncokreta, šparogama, rajčicama, avokadu, zelenom lisnatom povrću
Omega-3 masne kiseline – srdela, inćuni, losos, tuna, alge, laneno i maslinovo ulje, orasi
Probiotici ili takozvane dobre bakterije – nalaze se u kefiru i drugim vrstama fermentiranih proizvoda
Vitamin D – iako je u manjoj količini prisutan u nekim namirnicama (npr. u masnijoj morskoj ribi, jajima i mliječnim proizvodima), kao osnovni izvor vitamina D preporučuje se umjereno izlaganje suncu jer pritom tijelo samo proizvodi taj vitamin.

Vitamin D - mnogo više od vitamina

Dr. Sanja Toljan, ravnateljica Poliklinike Orlando (www.poliklinika-orlando.hr)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci