Bolje raspoloženje u trenu

Tri zabavne umne vježbice razvedrit će i najtmurniji dan

Dan vam baš "nije neki"? Sloane Fabricius, licencirani obiteljski terapeut iz SAD-a, ima jednostavan savjet: "Lagano podignite kutove usana dok ovo čitate, čak i ako se ne osjećate sretno. Samo naprijed, pokušajte. Dobro znate da ste znatiželjni. Uostalom, što možete izgubiti".

Kad se smijete, osjećate se sretno i opušteno, objašnjava Fabricius te dodaje kako je dr. Alex Korb 2012. za Psychology Today naveo da pokretanje "mišića za smiješak", zygomaticus majora, mozak interpretira kao razlog za sreću. Smijanje, usto, potiče lučenje endorfina, dopamina i serotonina, čime nam pomaže da se bolje nosimo sa stresom i opustimo.

Osim mišića lica, Fabricius savjetuje da se uposli mašta. Zamislite da vam je u ruci omiljeno cvijeće. Nagnite se nad njega. Udahnite njegov miris. Osjetite ga i zadržite nekoliko sekundi. Potom zamislite da pušete svjećice na rođendanskoj torti. Na torti je mnogo svjećica i ispuhat ćete sav zrak iz pluća dok ne ugasite i posljednju.

Zatim pušite još jednom – no ovaj put duboko udahnite miris "svog" cvijeta i zadržite ga pa tek onda puhnite da ugasite sve svjećice na torti i potpuno ispraznite pluća. Time se, objašnjava terapeut, organizam oslobađa ugljikovog dioksida, a um umiruje.

Želite li produbiti osjećaj opuštenosti, sve ponovite: duboko udahnite miris cvijeća, zadržite ga pa pogasite sve svjećice na torti potpuno prazneći pluća od zraka. Time ćete opustiti i tijelo i um, a s vremenom ćete se uvježbati automatski disati duboko te uspostaviti mir i jasnoću misli. 

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci