7 najbržih antistres-metoda

Parkirajte se u zonu bez stresa malim, svakodnevnim rješenjima

Stres, "osjećaj br. 1 koji svi doživimo u određenim vremenima tijekom života", kaže Zane Baker, coach za osobni rast i razvoj te suutemeljitelj transformacijskog programa My Daily Zen. Zato, dodaje: "Parkirajte se u zonu bez stresa" – na ovih sedam načina koje možete primijeniti već danas.

1. Triput duboko udahnite i izdahnite – kad osjetite nadiranje stresa, podsjetite se na najosnovniji element potreban da ostanemo živi: kisik. Za početak, usredotočite se na svoj dah. Potom počnite disati sporo i pokušajte zaustaviti misli o bilo čemu drugome. Liječnici su uvjereni da normalno ljudsko biće ne može disati duboko i istodobno biti pod stresom, kaže Baker. (Postoje različite tehnike sporog disanja, najpoznatija je ona 4-7-8: udahnite kroz nos brojeći do 4, zadržite dah brojeći do 7 pa potpuno i glasno izdahnite na usta brojeći do 8.) Osim što oslobađa od stresa, ustanovljeno je da vježbe disanja daju veći osjećaj zadovoljstva. 

2. Prisjetite se lijepih trenutaka – to će vam izmamiti osmijeh na lice – a osmijeh je ubojica stresa.

3. Pojedite čokoladu – umjerena porcija čokolade umirit će vam živce i rastopiti stres. Birajte tamnu čokoladu jer potiče lučenje serotonina.

4. Popijte sok od limuna ili naranče – sadrže dozu vitamina C koji, među ostalim, obnavlja tkivo u ljudskom organizmu. Stres, naime, uzrokuje slabljenje cirkulacije, posljedica čega mogu biti oštećenja tkiva.

5. Razgovarajte s prijateljima – u stresnim se situacijama najčešće osjećamo izolirano i osamljeno. Stoga je veoma važno povezati se s ljudima kojima vjerujemo. Nemojte se bojati obratiti prijateljima i članovima obitelji koji vas mogu umiriti i savjetovati. 

6. Prošećite – osobito je djelotvorno ako možete otići u prirodu. No uvijek i bilo gdje možete izaći u kratku šetnju – samo da se malo udaljite od onoga što vam izaziva stres. Pomoći vam mogu i snimljeni zvukovi prirode uz koje ćete se opustiti i "otpuhati".

7. Idite ranije spavati – ljudi koji su pod stresom u najvećem broju slučajeva velik dio dragocjenog vremena za noćni počinak provode budni i opterećeni mislima. Za promjenu u krevet otiđite ranije i nastojte umiriti um u kojem se roje misli. Usvojite naviku redovita odlaska na spavanje u isto vrijeme: to će vam ne samo umanjiti stres nego i poboljšati funkcioniranje mozga tijekom dana.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci