Vježbajte opuštanje prije godišnjeg

... da vam odmor ne bi prošao a da se niste odmorili. Kratke vježbe opuštanja koje vam predstavljamo obnavljaju tijelo i um za nekoliko minuta, a kad ih jednom iskusite, godišnji će vam trajati cijelu godinu

Vježbe opuštanja udaljuju našu svjesnost od emocijama nabijenih misli i usmjeruju ih na aktivnosti koje su emocionalno neutralne, poput osvješćivanja daha ili različitih dijelova tijela te time drže um podalje od uobičajenih uzoraka brige ili nezadovoljstva, što ima prekrasan umirujući utjecaj. Koliko uspješno se usredotočite na proces opuštanja, tj. usmjerite svjesnost na određeni dio tijela i dah, toliko će samo opuštanje biti uspješno.

Kratke vježbe opuštanja (primjerice tri minute progresivnog mišićnog opuštanja ili desetak minuta opuštanja u položaju mrtvaca) važne su jer odmaraju i obnavljaju tijelo i um. U tim trenucima smirenosti i umne jasnoće realističnije gledamo na život, što nam pomaže da uspostavimo pozitivne promjene, odnosno opušteniji odnos prema životu i drugim ljudima. Tijekom opuštanja pokušajte svjesno zamijeniti negativne misli (koje uzrokuju napetosti) pozitivnima (mislima koje stvaraju opušten i uravnotežen način razmišljanja). Kad iskusite tehnike opuštanja i shvatite kako vode prema zdravlju i sreći, nećete više moći zamisliti ni dana bez njih.

Progresivno mišićno opuštanje

Stanje duboke opuštenosti koju započinjemo s tjelesne razine postižemo prvotnim naprezanjem cijelog tijela nakon čega mu trebamo dopustiti da se opusti. Ugodno se smjestivši na podu, lezite na leđa. Spojite pete i nožne palčeve, držite ruke uz tijelo. Zgrčite nožne prste, nožne zglobove, istegnite mišiće potkoljenice, povucite čašice koljena prema gore, napnite mišiće bedara, stisnite šake, istegnite ruke … napnite cijelo tijelo … napnite … napnite 10 sekundi te otpustite i opustite se pola minute. Ponovite tri puta. Zatim razdvojite noge i ruke, okrenite dlanove prema nebu i dopustite cijelom tijelu da se opusti. U slučaju visokog tlaka i/ili kardiovaskularnih problema, umjesto ove vježbe izvodite sljedeću.

Pasivno mišićno opuštanje

Istraživanja su pokazala da samo razmišljanje o uzroku stresa uzrokuje napetost mišića i jednako tako razmišljanje o opuštanju mišića šalje signal mozgu da ih opusti. Zamislite kako vam se dio po dio tijela (tj. skupine mišića) opušta. Započevši od desne strane tijela (stopalo, potkoljenica, bedro, dlan desne ruke, podlaktica, nadlaktica, rameni pojas), polako prijeđite na lijevu stranu, zatim stražnji dio tijela (stražnjica, donji i gornji dio leđa) te prednji (abdomen, prsa i lice) i, na kraju, osvijestite opuštenost cijelog tijela.

Ostali članci