5 razloga zašto je ples idealna rekreacija

Ako još uvijek tražite idealnu rekreaciju, pet najvećih dobrobiti plesa uvjerit će vas da je to upravo on...

Početkom svake godine javljaju se potrebe za promjenom, novim počecima i novim odlukama. Često te odluke obuhvaćaju neke oblike tjelovježbe i rekreacije, u želji za aktivnijim i zdravijim životom. Ples je upravo jedan od tih oblika, no on pruža puno više dobrobiti od same tjelovježbe.

Terapijski učinak

I sama glazba liječi, no kada joj se doda pokret, dobijemo iznimno snažan terapeutski alat.

Nana Koch, terapeutkinja plesom i pokretom sa sveučilišta Long Island, istaknula je  terapijski učinak plesa kao najvažniju dobrobit. Pokret u plesu omogućava nam izražavanje najdubljih misli i emocija čime se istovremeno postiže i efekt terapije i meditacije.

U plesu smo potpuno posvećeni pokretu i osjećaju koji nam on pruža. Izražavamo sreću, zadovoljstvo i uzbuđenje, no u stanju smo izbaciti i neugodne emocije poput straha, krivnje i nesigurnosti. Tako postižemo psihičku ravnotežu, osjećamo se bolje i značajno podižemo kvalitetu života.

Ples - snažan alat za spoznavanje emocija

Zdravlje i vitalnost

Peter Lovatt, psiholog i bivši profesionalni plesač koji se bavi psihologijom plesa na sveučilištu Hertfordshire, proveo je brojna istraživanja kojima su dokazani značajni učinci plesa na vitalnost.

Neki od tih učinaka su poboljšanja u ravnoteži, držanju, hodanju i raznim zdravstvenim aspektima. Uočeno je i poboljšanje motoričkih sposobnosti te smanjenje tjelesnih disfunkcija kod ljudi oboljelih od Parkinsonove bolesti.

Upravo zbog njegova terapijskog učinka, plesom smanjujemo razinu stresa i anksioznosti koji mogu dovesti do ozbiljnih bolesti.

Kombinacijom fizičkog i psihičkog napretka, dovodimo tijelo u zdravo stanje popraćeno pravilnijim držanjem, većom snagom, fleksibilnošću i boljim izgledom.

Poboljšanje kognitivnih sposobnosti

Istraživanjima Petera Lovatta ustanovljeno je da ples utječe na kognitivne sposobnosti, odnosno sposobnosti učenja i pamćenja. Ljudi koji plešu puno su brži u analiziranju i rješavanju problema.

Kada plešemo određenu koreografiju, bilo sami, u paru ili skupini, moramo biti potpuno prisutni i koncentrirani te istodobno koristiti pamćenje i prostorne sposobnosti. Kombinacija tih moždanih aktivnosti značajno poboljšava brzinu donošenja zaključaka, kratkoročno pamćenje i kreativnost.

Iz ovog razloga, ples se preporučuje već od malih nogu.

Ples pet ritmova

Podizanje životne energije i samopouzdanja

Kao i drugi oblici kretanja, ples podiže energiju. Kada smo psihički iscrpljeni, nema boljeg lijeka od tjelovježbe i preusmjeravanja psihičkog umora na fizičku aktivnost.

Podizanjem razine energije omogućavamo kvalitetnije i jednostavnije obavljanje svakodnevnih zadataka. Veseliji smo, puni poleta, više se smijemo, zračimo pozitivno pa tako i privlačimo pozitivne situacije u svoj život.

Peter Lovatt pronašao je i poveznicu plesa s povećanjem samopoštovanja. Svakodnevnim napretkom u plesu, koreografiji ili improvizaciji, jačamo svoje plesno samopouzdanje koje se potom odražava i na drugim poljima života. Postajemo samopouzdanija i veselija osoba zadovoljna svojim odrazom u zrcalu.

Društveni aspekt

Posljednja ali jednako važna dobrobit plesa je interakcija s drugima. Ljudi su društvena bića i veliki dio života provode u socijalnoj interakciji. Stoga je vrlo važno s kime i na koji način provodimo vrijeme.

Plesače veže ista emocija. Zajednički istražuju plesni ritam, dijele istu energiju i povezuju se u plesnoj zajednici. Osjećaj pripadanja takvoj zajednici je nezamjenjiv. Dvorana za ples postaje vaš drugi dom, a plesači vaša druga obitelj. Nije rijetko da se u takvim zajednicama sklapaju prijateljstva za cijeli život.

Kako je rekao Peter Lovatt, ples je osnovni dio našeg bića i jedna od najprirodnijih stvari na svijetu koje možemo raditi. Ako tome pridodamo sve dobrobiti koje pruža, ne čini se ludim dati mu priliku.

Tango - ples koji nas vodi sebi i drugome

Zvjezdana Tintor

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci