Lucuma - "šećer" koji topi kilograme

Prah ovog slatkog voća prvenstveno se koristi kao alternativa za rafinirani šećer u pripremi zdravih slastica jer sadrži samo 17 posto prirodnog, nerafiniranog šećera, ima nizak glikemijski indeks, a 100 grama ovog slatkog praha ima oko 300 kalorija...

Zbog toga, osim u smanjenju viška kilograma, može pomoći i u smanjenju rizika nastanka dijabetesa i drugih tegoba koje se dovode u vezu s obilnim konzumiranjem rafiniranih šećera. Ujedno, ima visok sadržaj vlakana pa pomaže regulirati probavu i razinu šećera u krvi. Također je i važan izvor karotena koji djeluje antioksidacijski, štiteći stanice kože od UV zračenja, kao i niacina (vitamina B3) koji je važan za cjelokupno zdravlje organizma.

Kako konzumirati?
Kao i sva sladila, lucumu je potrebno konzumirati s mjerom jer unos dodanih šećera ne bi smio činiti više od 10 posto ukupne energije koju dobivamo iz hrane. Dakle, dnevna doza ne bi smjela premašiti dvije žličice praha lucume, kao zamjene za rafinirani šećer.

Karmen Matković Melki, nutricionistkinja

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci