Koje se emocije gomilaju kao salo na trbuhu?

Apetit (osjećaj gladi) javlja se iz dva razloga: prvi je fiziološki i u vezi je sa signalima tijela. Drugi je u vezi s emocionalnim stanjima koja nas tjeraju da jedemo i to je daleko od prirodne potrebe za hranom

Nedavno je provedeno istraživanje koje povezuje vrstu namirnica za kojima posežemo s našim emocionalnim stanjem. Dakle, što vam govori hrana za kojom najčešće posežete u određenom trenutku?
1. Teška hrana (meso, tvrda, hrskava hrana) > LJUTNJA, BIJES
2. Slatkiši > TJESKOBA
3. Pjenušava, slatka hrana/sladoled > UZNEMIRENOST
4. Slana hrana > STRES
5. Krekeri, tjestenina > USAMLJENOST, SEKSUALNA FRUSTRACIJA
6. Bilo što i svašta > LJUBOMORA

Ako govorite sebi da ne možete, isto je kao da jedete vrećicu čipsa

Jasno je da je ono što se događa u našoj glavi itekako povezano s onim što se događa u našem trbuhu. No što dalje? Ono bez čega će bitka svakako biti izgubljena jest nedostatak svijesti o emocijama. Prije svega ih treba osvijestiti i zato: Ušutkajte unutarnjeg negativca! „Moram se pomiriti s tim, uvijek ću biti debela!“ Možda ga niste ni svjesni jer nakon niza godina pogrešno razmišljanje na kraju postane naša druga priroda. Ipak, postoji i način da se negativca riješite.

Unutarnji monolog nije ni bezazlen ni prazan. On kreira svoju stvarnost. Ako kažete sebi da nešto možete učiniti, vi ćete to učiniti. Govoreći sebi da ne možete, nećete ni moći. Ako govorite sebi da nikada nećete smršavjeti, to je kao da jedete vrećicu čipsa.

Opasan unutarnji monolog

Unutarnji negativni monolog diktira vam kako da se ponašate prema sebi i kako se pokazujete drugima. Um se vrti u krug, ponavljajući negativne događaje i naše promašaje. Čini vam se da ste u dodiru sa svojim pravim osjećajima, ali teške, loše emocije postaju još gore što im više pažnje posvećujete. Zbog toga ih se i tako teško osloboditi. One neće nestati odjednom jer ne postoji automatski prekidač za njih, ali mogu se prevladati:

1. Udaljite se sami od sebe. Budite promatrač sa strane i budite iskreni prema sebi;
2. Okrenite se nečemu što će vam potpuno skrenuti misli;
3. Zapitajte se: „Je li to stvarno istina? Postoji li i druga strana?“;
4. Primijenite narodnu mudrost: Jutro je pametnije od večeri, tj. odgodite svoja negativna razmišljanja i primijetit ćete da će ona kasnije izgubiti dosta od svoje snage;
5. Ako mislite da vam je potreban lijek, pronađite ga u riznici prirode – aromaterapiji, fitoterapiji, homeopatiji, koje vam mogu pomoći da ublažite negativna psihološka stanja koja se spremaju u potkožno masno tkivo.

Maja Popov i dr. Dobrinka Arbanovska

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci