Prehranom vratite kazaljke unatrag

Kako ćemo starjeti ne ovisi samo o genima. Oni su, uostalom, odgovorni samo za četvrtinu znakova starenja koje ćemo primijetiti na tijelu. Ostatak ovisi o našem stilu života, prvenstveno o prehrani. Danas znanstvenici znaju koja hrana pomaže u zadržavanju vitalnosti svih tjelesnih sustava...

Može se starjeti a ne ostarjeti

Svi starimo, a stara i depresivna definicija taj proces opisuje kao progresivni gubitak tjelesnih funkcija popraćen povećanim rizikom za nastanak degenerativnih oboljenja. Zvuči baš tužno! Ali, nasreću, imamo i novu, bolju definiciju. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, može se starjeti, a ne ostarjeti, ako održavamo tjelesnu, socijalnu i duhovnu aktivnost. Danas svi želimo izgledati mlado, a i osjećati se što bolje i vitalnije bez obzira na to u kojoj smo životnoj dobi.

Samo nekoliko desetaka godina unatrag, žena u 50. godini smatrana je starom, no danas te godine upućuju na još dodatnih 30-ak koje se doista mogu proživjeti zdravo i aktivno.

Zdrava dugovječnost

Oko četvrtinu našeg načina starenja određuju geni, a ostatak ovisi o načinu života, što, naravno, znači da je promjena životnih navika ključna za pomlađivanje. Da bismo ostali što dulje mladi, naša se tijela moraju kontinuirano obnavljati. U tome im moramo pomoći pametno hraneći svoja tkiva kvalitetnim proteinima i nutrijentima potrebnima za stvaranje novih stanica. Nitko ne može izbjeći starost, no birajući zdrav životni stil, možemo održavati normalnu tjelesnu težinu, mentalnu agilnost i visoku razinu energije.

Istraživanje Instituta za zdravlje i starenje Sveučilišta Newcastle pokazalo je da pravilan odabir namirnica, smanjenje tjelesne težine i redovite kardiovaskularne vježbe, kao i vježbe podizanja utega, ne samo da produžuju život nego i povećavaju vjerojatnost za zdravu dugovječnost, što nam i jest glavni cilj.

Pomlađivanje u pet koraka

Za starenje su, među ostalim, zaslužni brojni slobodni radikali koji dovode do oštećenja DNK, tj. genetskog materijala prisutnog u svakoj stanici organizma. No, promjenom navika šteta se može smanjiti pa, primjerice, 40-godišnjakinja može imati kožu kao da joj je 30 godina i srce zdravo kao da joj je 20. Ne zaboravite, ma koliko imali godina, nikad nije kasno za promjene! Započnite s njima u pet koraka tako što ćete u svoj jelovnik unijeti superhranu za održavanje mladolikosti svih tjelesnih sustava.

Detaljnije o načinima pomlađivanja doznajte u našoj rubrici Pomladite se

Dr. Lejla Kažinić Kreho

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci