Hrana koja pomlađuje kožu

Tijekom dana jedite namirnice poput manga, bobičastog voća, špinata, mrkve, brazilskog oraha, soka od nara, plave ribe, bioaktivnog jogurta čije aktivne tvari čuvaju stanice od napada slobodnih radikala te ih hrane vitaminima i mineralima. Pročitajte što još trebate činiti za mladolikost i zdravlje vaše kože

Presudan je životni stil

Koža, naš najveći organ, zauzima površinu od čak dva četvorna metra i na njoj se odražavaju prvi vanjski pokazatelji starenja. S godinama se proizvodnja stanica usporava, epiderma postaje sve tanja, stanice zadržavaju sve manje vode, koža gubi elastičnost, nastaju bore i crte na licu se produbljuju. Starimo, odnosno postajemo zreliji. Mnogi će pomisliti da način starenja kože određuju geni, no geni nisu naša sudbina! Odlučujuću ulogu ima naš izbor životnog stila.

Nedovoljno sna, neprestani stres, jo-jo učinak loših dijeta, alkohol, cigarete, rafinirani proizvodi – sve su to uzroci starenja kože koje sami itekako možemo kontrolirati. Određeni nutrijenti imaju snagu pomladiti našu kožu i istovremeno zaustaviti njeno starenje. Fitonutrijenti iz zelenog povrća su čudotvorna hrana za kožu. Najbolji lijek za umornu kožu je smoothie od alkalnog zelenog povrća. Naviku pijenja kave uz neki rafinirani slatkiš zamijenite ovim napitkom i za nekoliko dana ćete primijetiti pomlađujući učinak.

Lagana večera i kvalitetan san

Čak samo jedna promjena dnevne rutine može vas pomladiti. Dobar san jedan je od važnijih čimbenika koji djeluju na izgled kože. Već i samo jedna kvalitetno prospavana noć daje vidljive rezultate. Zamislite da kvalitetno spavate mjesec dana – vaša će koža postati svježija, čvršća, mlađa. To je zato što se koža najučinkovitije regenerira i detoksicira tijekom noći. Znanstveno je dokazano da koža najbolje apsorbira nutrijente između ponoći i četiri sata ujutro, a naša jetra najučinkovitije čisti organizam između 23 i 2 sata ujutro, dakle tijekom odmora.

Kako bi se podržao ovaj proces, treba izabrati laganu večeru bogatu vitaminima i mineralima, s manje masnoća i kalorija, a izbjegavati velike obroke u kasnim večernjim satima jer u tom slučaju tijelo neće raditi ništa drugo nego probavljati hranu i uklanjati otrove, a koža će ostati uskraćena za važne antioksidanse. Prije spavanja popijte čašu tople vode da biste hidratizirali kožu i u snu.

Odličan tretman za pomlađivanje je prirodno ulje noćurka bogato gama-linoleinskom kiselinom (GLA) koje hrani zrelu kožu i vraća joj sjaj. Koristim ga i sama već godinama, a alkalnom smoothieju dodajem laneno ulje i sadržaj jedne kapsule omega-6 kiselina. Ovi sastojci su izvrsni za detoksikaciju kože. Uz sve ovo, ne zaboravite ove najvažnije namirnice za kožu:

Divlja pastrva – ako se redovito konzumira, sprečava nastanak staničnih oštećenja izazvanih djelovanjem slobodnih radikala.

Lanene sjemenke i laneno ulje bogati su alfa-linoleinskom kiselinom iz skupine omega-3 esencijalnih masnih kiselina koje djeluju protuupalno.

Mrkva bogata je beta-karotenom i štiti kožu od štetnih UV zraka.

Sok od naranče sadrži obilje vitamina C koji potiče proizvodnju kolagena.

Jabuka sadrži bakar važan za proizvodnju melanina, štiti kožu od vanjskih utjecaja.

Badem je bogat vitaminom E koji je važan za elastičnost kože.

Dinja je izvrstan izvor likopena, vitamina A i C koji sprečavaju štetno djelovanje slobodnih radikala.

Paprika je bogata likopenom koji potiče proizvodnju kolagena.

Avokado – iako voće, sadrži i proteine te obilje vitamina C i B, te potiče proizvodnju kolagena.

Dr. Lejla Kažinić Kreho

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci