Hrana koja poboljšava vid

Jedi mrkvu za bolji vid - govorili su naši stari, a vjerojatno nisu znali zašto. Ali bili su u pravu jer danas znamo da je beta-karoten, prekursor vitamina A, izrazito važan za dobar vid i zdravo očno tkivo

S godinama, vid lagano slabi, a u kasnijim godinama često nastaju glaukom, katarakta i makularna degeneracija. Natečene, crvene oči često nas čine starijima. Sada pozorno promotrite svoje oči. Ako su beživotne i bez sjaja, to bi mogao biti znak da vaš probavni sustav ne funkcionira pravilno pa bi bilo dobro da jedno vrijeme ne kombinirate bjelančevine i ugljikohidrate kako biste potaknuli normalno funkcioniranje probave.

Natečene oči i natečeni kapci najčešće su simptomi zadržavanja tekućine u tijelu, stoga se preporučuje diuretička dijeta. Pijte 6 - 8 čaša vode na dan, jedite dosta voća i lisnatoga povrća, celera, brokule, zelene salate, orašastih i morskih plodova te suncokretovih sjemenki zbog obilja kalija koji olakšava uspostavljanje ravnoteže minerala u tijelu.

Dodajte vitamin C (1 g) koji potiče iskorištavanje kalija iz navedenih namirnica. Uočite li da vam je bjeloočnica žuta i mutna, to bi mogao biti znak preopterećenja jetara. Kako bi se jetra odmorila, provedite detoksikacijski program uz pripravak od sikavice. Lošiji vid u večernjim i noćnim satima najčešće je povezan s nedostatkom vitamina A u prehrani. Dvije veće, lagano kuhane mrkve na dan trebale bi poboljšati to stanje.

Špinat je bogat antioksidansom luteinom koji oči čini mlađima. Ima ga još i u mrkvi, kelju i bući.

Mrkva je bogata beta-karotenom koji se u tijelu pretvara u vitamin A – osobito važan nutrijent za dobar vid noću.

Agrumi, paprika, brokula i prokulica  bogati su vitaminom C koji može spriječiti pojavu katarakte, jača krvne kapilare te čini oči odmornima i manje podložnima infekciji.

Plava riba i lanene sjemenke izvor su omega-3 esencijalnih masnih kiselina bez kojih su nam oči suhe, crvene i izgledaju umorno. Stoga, nastojite najmanje dva puta tjedno jesti plavu ribu i dodajte lanene sjemenke u jogurt i žitarice za doručak te laneno ulje u salatu.

Tamni čaj, crveno vino i luk sadrže antioksidans kvercetin koji sprečava propadanje stanica.

Vitamin E i selen vrijedni su antioksidansi, a za oči su najkorisniji kad se uzimaju zajedno.

Dr. Lejla Kažinić Kreho

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci