Koji je vaš tip joge?

Želite razviti snagu i fleksibilnost ili naučiti umiriti um i ukloniti stres? Među različitim stilovima ove drevne istočnjačke vještine, odaberite pravi za sebe

joga hathaHatha joga

Premda se riječ hatha odnosi na ukupno tjelesno usavršavanje, pročišćavanje i usredotočivanje s ciljem da se tijelo pripremi za meditaciju i ulazak u višu svijest, što predstavlja osnovu filozofije joge, na Zapadu se izraz hatha rabi za stil joge u kojemu se vježbe izvode polagano, nadovezujući se jedna na drugu u opuštajućem ritmu. Cilj ove vrste vježbe je povećanje gibljivosti tijela, jačanje mišića i povećanje snage te istovremeno uklanjanje fizičke i psihičke napetosti, a posljedica toga je duboka relaksacija. Budući da je riječ o umjerenoj fizičkoj aktivnosti, preporučuje se gotovo svima, a posebno početnicima. Mogu je vježbati i mladi i stari, pa čak i oni koji su zbog zdravstvenih problema slabo pokretljivi. Oni pokrete izvode do razine vlastita ograničenja. Znanstveno je dokazan pozitivan učinak ove discipline na srčanožilni, dišni i lokomotorni sustav. Budući da se u ovom stilu uče i specifične vježbe disanja, te upravljanje svijesti prema unutarnjim stanjima, hatha joga se preporučuje i onima koji žive stresno. Naime, otpuštanje fizičke napetosti preduvjet je za mogućnost izvođenja jogijskih vježbi disanja koje energiziraju tijelo i dovode ga u ravnotežu.

Ashtanga joga

Ashtanga zapravo znači osmokraka joga. Vježbanje asana, odnosno položaja, samo je jedan od krakova cjelovitog filozofskog sustava joge.
U današnje vrijeme ova riječ označava jedan od najtradicionalnijih stilova vježbanja koji je istovjetan u cijelome svijetu. Riječ je o vrlo dinamičnoj i zahtjevnoj vještini u kojoj se položaji izvode u neprekidnom slijedu, od tzv. pozdrava suncu, preko stojećih do sjedećih asana. U originalnoj verziji izvođenje ovog zadanog slijeda vježbi traje dva sata, no danas je to svedeno na sat i pol, što je još uvijek vrlo zahtjevno. Između položaja nema zaustavljanja, a s napredovanjem oni postaju sve zahtjevniji. Ashanga se preporučuje potpuno zdravim ljudima, koji su navikli na fizičke napore. Redoslijed izvođenja vježbi uvijek je isti, jer njihovo nadovezivanje ima specifičan utjecaj na tjelesne sustave. Vještina je istovremeno i dinamična i meditativna. Sat ashtange počinje mantrom i završava dubokom relakscijom, što mnogim zapadnjacima ne odgovara. Stoga, želite li dinamičnu tjelovježbu u zapadnjačkom stilu, odaberite neku od izvedenica nastalih na Zapadu poput power joge. Ashtanga je poput meditacije u pokretu, idealna za smirenje, usredotočenje na sebe, za postizanje mira uz istodobnu snažnu fizičku aktivnost.
Najbolja je za razvijanje snage. Pozornost se tu poklanja mišićima ruku i ramena te razvijanju stabilnosti leđa i zdjelice, odnosno onih dijelova tijela koji pridržavaju kralježnicu.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci