Stop brigama: Sedam koraka prema lakoći života

Neprestano smo bombardirani lošim vijestima koje izazivaju uznemirenost i zabrinutost, kod nekih tjeskobu, čak i depresiju. Na većinu toga nemamo nikakav utjecaj pa nam se zbog toga sve čini još gore. No uvijek valja imati na umu da nismo nemoćni

Što sve MOŽEMO kontrolirati

U današnje je doba teško ne podleći uznemirenosti i zabrinutosti te osjećaju nemoći u okolnostima kada se čini da se posvuda događaju stvari koje će dugoročno utjecati na naš život. No dopustimo li da nas oni preplave, oduzet će nam mir i radost življenja. "Zapravo, u životu toliko toga ne možemo kontrolirati pa nema nimalo smisla trošiti svu svoju energiju na te stvari, a zanemarivati sve ono što MOŽEMO kontrolirati", ističe Marc Chernoff, coach i koautor bloga o osobnom razvoju, podsjećajući kako je naše najveće bojno polje – vlastiti um.

Nabrajajući na što sve možemo utjecati – među ostalim, na to kako ćemo upravo sada provesti vrijeme, s kim ćemo se družiti, na to da ćemo voljeti i cijeniti ljude u svom životu zbog onoga što jesu, na to kako ćemo reagirati na životna iznenađenja i razočaranja te hoćemo li ih vidjeti kao prokletstvo ili priliku za osobni rast – kao najvažnije ističe da možemo utjecati na to da prilagodimo svoj stav te otpustimo sve brige vezane uz ono na što ne možemo utjecati. Time sami sebe oslobađamo za budući korak naprijed u svojim životima.

Priznajući da mu je i samom to katkada teško, Chernoff kaže kako si pomaže jednostavnom strategijom: proaktivno podsjeća sam sebe da se NE brine zbog stvari koje ne može kontrolirati. A kad sebe uhvati da ga hvata zabrinutost, stane i pročita sljedećih sedam navoda iz vlastitih blogova i knjiga, a nakon toga nekoliko puta duboko udahne i izdane te ponovno sagleda situaciju, ovaj put s usredotočenom pozornošću.

1. Ne možete kontrolirati sve što vam se događa, ali možete kontrolirati način na koji reagirate na to. U vašoj je reakciji vaša najveća moć. Da, najveći dio vašeg stresa dolazi izravno od načina na koji razmišljate i reagirate, ne od toga kakav je život. Prilagodite svoj stav i nestat će sav prekomjerni stres.

2. Ne zamarajte se brigom hoće li biti problema. Bit će ih mnogo, a vi ćete naći način da riješite svaki od njih.

3. Brinete li se previše što bi se moglo dogoditi i zdvajate li predugo što je moglo biti, potpuno ćete ignorirati i propustiti ono što jest. Shvatite da je zabrinutost zloporaba vaše nevjerojatne kreativne energije. Umjesto da zamišljate najgore, zamišljajte ono najbolje i kako to možete ostvariti.

4. Danas možete birati. Danas birajte dražesnost umjesto nestrpljivosti, ljepotu umjesto negativnosti i prisutnost umjesto panike.

5. U trenutačnoj situaciji nema apsolutno ničega – uključujući aspekte koje ne možete kontrolirati – što vas sprječava da napredujete, korak po korak.

6. Živi ste i dišete pa se tako i ponašajte. Otpustite ono što je pogrešno i prigrlite ono što je ispravno. Učinite da se nešto dogodi pa potom dopustite da se nešto dogodi. Učite, prihvatite, istražite, stvorite i iskusite nešto baš svaki dan, makar pritom učinili samo sićušan korak.

7. Održavajte usredotočenu svjesnost. Duboko dišite. Sve se na kraju najbolje posloži ljudima koji učine najviše s onim kako su stvari ispale.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci