5 najboljih pomagača za dobar san

Za slatke snove potreban je čvrst san. No nesanica pogađa sve više ljudi. Poslije prehlade, prema nekim statistikama, nesanica je jedan od najčeš­ćih problema s kojim se susreću liječnici. Ako navečer teško tonete u san, noću se često budite, ujutro jedva otvorite oči, poslužite se našim savjetima za lako usnivanje i lijepe snove.

Anatomski madrac. Svi oni prodavači madraca sa TV reklama ne pričaju bajke kad kažu da su kvalitetan madrac i dobra podnica ključni za dobar noćni odmor. I stručnjaci se slažu da je kvalitetan krevet vrlo važan, stoga pri odabiru madraca treba biti vrlo pažljiv. A koji je najbolji – onaj od memorijske pjene, lateks madrac, gel madrac ili onaj s oprugama – to ovisi o vama. Idealan je onaj koji vašoj kralježnici pruža anatomski oslonac te se na njemu osjećate opušteno. Stoga je jedina preporuka isprobavanje – madraci su izloženi da se na njima leži. Raspitajte se i za mogućnost probnog roka, pojedini proizvođači nude i određeno razdoblje isprobavanja madraca kod kuće.

Kvalitetan jastuk. Pogrešno odabran jastuk lako može odgoditi dolazak sna na oči, ali i izazvati glavobolje, bolove u vratu i ramenima. Prije kupnje jastuka razmislite u kojem položaju najčešće spavate. Spavate li na trbuhu, anatomski jastuci nisu dobar odabir, radije potražite vrlo tanak jastuk. Onima koji spavaju na leđima također se preporučuje tanji jastuk kako bi glava bila u prirodnom produžetku kralježnice, a spavanje na boku zahtijeva čvršći jastuk, debljeg donjeg dijela koji daje potporu vratu pa je u ovom slučaju jastuk od memorijske pjene dobar odabir.

Mirisni jastučić. Ako se po noći prevrćete po krevetu budni zbog uzburkanih misli ili vas bude i uznemiruju ružni snovi, napravite aromatični jastučić, savjetuju Karin Berndl i Nici Hofer u svojoj knjizi Vinegar Socks: Traditional Home Remedies for Modern Living. Mirisi koje će ispuštati dok spavate spriječit će noćne more i svojim vas mirisom odvesti u miran san. Dovoljno je da u pamučnu vrećicu ili u veći komad tkanine stavite po tri žličice kamilice, metvice, ružmarina, kadulje, valerijane i majčine dušice pa je pri vrhu zavežete vrpcom i postavite na krevet blizu jastuka. Kamilica će djelovati poput blagog sedativa i pomoći vam otjerati anksioznost i loše raspoloženje, metvica će djelovati antimikrobno, kadulja antibakterijski i antiperspirantno, majčina dušica umirit će vaš um, ružmarin će vam očistiti misli, a valerijana će vas opustiti, umiriti i uspavati.

Šalica pred spavanje. Prije odlaska u krevet, prokuhajte šalicu mlijeka pa u nju dodajte prstohvat praha kardamoma, muškatnog oraščića i cimeta. Kratko ohladite pa, prema vlastitu ukusu, začinite medom. Toplo je mlijeko, baš kao u bakinim pričama, odličan lijek za nesanicu, a ovi će začini pojačati njegovo blagotvorno djelovanje. Ne pijete li mlijeko, iste začine dodajte u čaj od kamilice, valerijane ili melise.

Zvučna kupka. Trebate li ugodnu glazbenu pozadinu da biste lakše zaspali, aplikacija ambijentalnih zvukova A Soft Murmur pružit će vam je samo jednim klikom. Ne morate samo slušati zvukove kiše, vjetra, pucketanja vatre, zrikavaca ili tibetanskih zdjela nego ih možete prilagođavati svom muzičkom ukusu, miješajući i podešavajući njihovu zastupljenost u vašoj vlastitoj maloj noćnoj muzici.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci