10 savjeta za dobru hidrataciju

Iako se pijenje vode čini kao nešto za što nisu potrebne upute, malim se promjenama osigurava kvalitetnija hidratacija organizma

Samo malo više osviještenosti u vezi s pijenjem vode može uvelike promijeniti život, tvrdi Julie Bernier, instruktorica joge koja se bavi i ajurvedskom edukacijom. Stoga se njezini savjeti temelje na ajurvedi, u biti su vrlo jednostavni i zapravo se čine kao nešto što i sami intuitivno znamo – sam nas na to treba podsjetiti.

1. Prije svega, kad pijete – sjednite (jednako kao što biste trebali sjesti kad jedete).

2. Nemojte se nalijevati – pijte u gutljajima: uzmite mali gutljaj vode, progutajte, udahnite, izdahnite. Ponovite.

3. Pijuckajte tijekom dana. Ako odjednom popijete previše vode, organizam je ne apsorbira – većina jednostavno prođe kroz vas.

4. Pijte vodu najmanje sobne temperature. Još je bolje ako je voda topla. Hladna, a pogotovo ledena voda doslovno gasi probavnu vatru.

5. Uz obroke popijte sasvim malo vode. Pijete li previše dok jedete, ometa se probava. Zapamtite ovo pravilo: 50 posto želuca ispunite hranom, 25 posto vodom, a 25 posto ostavite slobodno za probavne sokove i proces probave.

6. Iz istog razloga nemojte previše piti i prije ili poslije obroka.

7. Pijte kad ste žedni. Žeđ je prirodan znak da je vašem organizmu potrebna voda.

8. Što se tiče količine vode, svi smo različiti – od veličine preko prehrane do načina života. Pravilo o 8 čaša vode na dan jednostavno se ne može primijeniti na sve. Ljudski organizam ima vlastiti mjerni sustav: žeđ. Ako ste žedni – pijte vodu. Budete li se vodili vlastitom žeđu te pijuckali pomalo tijekom dana, pit ćete odgovarajuću količinu vode.

9. Jedan od pokazatelja hidratacije organizma je urin: treba biti bistar i boje slame. Ako je tamnožut, morate piti više vode.

10. Još jedan pokazatelj hidratacije vaše su usnice: ako su suhe, možda ste dehidrirani.

Particia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Ostali članci