Spremite se za zimski san

Kratki zimski dani poručuju nam da se više odmaramo i štedimo snagu za proljeće. Zanemarimo li to pravilo, priroda će nas na to podsjetiti raznim tegobama

Smjena godišnjih doba uvijek nas podsjeti kako je promjena jedino što je stalno u ovom zemaljskom svijetu. Dolazak zime prirodno označava kraj jednoga ciklusa, sve se umiruje i priprema za novi početak. Zimski san tišina je iz koje nastaje dinamičnost proljetnog klijanja. Sve je tako savršeno uravnoteženo jer prirodna formula za održavanje života uvijek povezuje suprotne vrijednosti u cjelinu. Ta je cjelina život, o čijoj vrijednosti od rođenja učimo kroz dualnost - dana i noći, topline i hladnoće, radosti i tuge...

Ritam prirode treba slijediti i čovjek

Osnova je ajurvedskog nauka prepoznavanje bliske povezanosti čovjeka s prirodnim ritmovima. Nije nam potreban znanstvenik da nam ukaže kako se naša fiziologija mijenja u raznim godišnjim dobima. Ogradili smo se betonskim nastambama i klimatiziranim prostorima, pa ipak osjećamo proljeće u grudima i zimu u kostima. Ritmovi svemira doslovce su programirani u našim stanicama.

Cijeli svemir, kaže ajurveda, leži u pojedincu! Razumijevanje i slijeđenje prirodnih zakona ima posebnu vrijednost, povezuje nas s inteligencijom prirode.

Zima je vata sezona, hladna, gruba i promjenjiva. Jedan dan pada kiša, drugi dan sniježi, a treći osvane s južnim vjetrom. Ovo je godišnje doba u kojem treba biti najoprezniji jer vata stvara nestabilnost koja dodatno iscrp­ljuje. Duge zimske noći i kratki dani način su na koji nas priroda upućuje da se više odmaramo.

Kako se hraniti zimi

Metabolizam se prirodno usporava i naše tijelo štedljivo troši energiju. Zima je razdoblje u kojem se stvaraju tjelesne zalihe za predstojeću proljetnu obnovu. Tijelo brižljivo pohranjuje bjelančevine, masnoće, vitamine i minerale i signalizira potrebu za redovitim toplim obrocima. U zimskim mjesecima zanemarite pravilo da ne smijete jesti masno. Hrana s više masnoća i bjelančevina savršena je protuteža zimskoj suhoći. Žitarice, ghee, orašasti plodovi i sjemenke trebaju nam svakodnevno biti na jelovniku. Tijelu treba ono što će ga grijati i štititi od hladnoće.

Ne pretjerujte sa svježim sokovima – u njima je koncentriran rashlađujući učinak. Bolji je izbor kompot od jabuka, grožđica i suhih šljiva te svježeg đumbira. Ne zaboravite na ljekovitost sladića (Glycyrhiza glabra), koji smanjuje pojavu upalnih procesa u tijelu i štiti jetru od oštećenja izazvanih virusima.

Sezamovo ulje

Ljudska fiziologija iznad svega voli red i podršku prirode. Zimi izbjegavajte aktivnosti koje previše stimuliraju i uznemiruju, odmarajte se što više i izbjegavajte noćni rad. Nakon naporna dana, prije spavanja popijte čašu što toplije vode te izmasirajte stopala i uške toplim sezamovim uljem. Ono nam je neprocjenjiv saveznik u hladnim zimskim mjesecima, kad je naše zdravlje na teškom ispitu.

Ako želite izgraditi čvrst štit protiv dosadnih prehlada i viroza, uvedite u svoj jutarnji ritual malu abhyangu. Prije nego što se izložite stresu izvanjskog svijeta, toplim sezamovim uljem izmasirajte tijelo od glave do pete. Time će vam se poboljšati cirkulacija, kretanje limfe i elastičnost kože a osjećaj stabilnosti i mira pratit će vas cijelog dana. Kao da vam baš ništa ne može nauditi!

Gordana Lucija Sibila

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci