Naučite djecu kako ovladati stresom

Znate li uspješno umanjiti stres i nositi se s njime? To nije važno samo za vaše zdravlje, nego i za budućnost vašeg djeteta. Ono će se nositi s problemima na isti način kao što to činite i vi. Podučite ga vlastitim primjerom kako pronaći umirenje

Djeca nepogrešivo kopiraju naše ponašanje, a ne riječi

Koliko puta ste čuli dobronamjerni savjet da se čuvate stresa? Kao i ono da trebate voljeti sebe? Ili da ćete zakonom privlačenja privući upravo ono što mislite, što želite. Sve su ovo mudri savjeti koji u sebi nose puno istine. Ali, kako se to postiže, kojim putovima i vježbama možete doći u stanje u kojem ćete se znati čuvati od stresa, voljeti sebe, misliti na ono što želite (umjesto obrnuto, da frustrirano želite ono što vam nedostaje) – tome vas nitko ne uči.

S druge strane, vrijeme u kojemu živimo sve je brže i zahtjevnije. Ako ne naučimo sami sebi pomoći – tko će? Ako ne sada – kada ćemo? Dodatni razlog da se na konkretan način pozabavimo učenjem tehnika koje smanjuju stres naša su djeca. Naime, ona nepogrešivo kopiraju naše ponašanje, a ne riječi. Zato, koliko god im govorili što od njih očekujemo ili pokušavali uvesti pravila u njihovu svakodnevicu – uspjeh će izostajati sve dok se i sami ne počnemo ponašati onako kako njima govorimo da bi trebali.

Vaš model postaje njihov

Vaš model ponašanja postaje njihov model ponašanja, jer drugi nemaju. Kao što će o vašem ponašanju ovisiti koliko će vaše dijete voljeti čitati, koliko će biti fizički aktivno, kako će njegovati svoje prijateljske odnose, tako i vaš pristup problemima vašem djetetu postaje lekcija koju će ono kopirati u svojem životu. Iako su individualne razlike velike, a utjecaj vršnjaka značajan, djetetovo dominantno ponašanje, posebno u odrasloj dobi, bit će ono koje je naučilo od vas, u svome domu.

Utjecaj medija ili vršnjaka će postojati, ali će biti slab i prolazan, jer upravo vi formirate onu bazu kojoj će se dijete stalno vraćati. Stoga, pronalazeći pravi način nošenja sa stresom, ne samo da preuzimate aktivnu ulogu u svom životu čineći svoju svakodnevicu lakšom, ljepšom, zabavnijom, nego i djetetu dajete model kako to činiti u svom sadašnjem, ali i odraslom životu.

Pa, ima li veće motivacije? Počinjemo…

Prije svega, volite svoje dijete i to mu jasno pokažite i recite čak i onda kada ga vidite kao glavni uzrok svog umora ili neraspoloženja. Vaš stres će proći, ali će ova gesta doprinijeti tome da dijete bude svjesno kako je voljeno i kada vi niste u top formi. Osim toga, smanjenju stresa pomoći će ako podijelite svoju brigu s najbližima. Osigurajte sebi, unatoč svemu, dovoljno noćnog sna. Hranite se zdravije. Više vremena provodite na svježem zraku.

Pišite dnevnik jer, osim što je to dobar način da dublje i iskrenije raščistite sa svojim starim problemima, istovremeno je i vrlo dobra terapija. Zapisujte i lijepe stvari koje vam se događaju, komplimente koje dobivate, listu svojih želja... Kada ste u krizi, pročitajte ih. Olakšajte si život i izbjegavajte sve ono što vas i inače uznemirava. Primjerice, krenite ranije na posao da biste izbjegli prometnu gužvu i neugodnosti koje nastaju kašnjenjem na posao.

No, postoje i drugi načini da sebi olakšate stres i uljepšate svoj život. Važno je da ove načine isprobavate, jer su individualne razlike velike i svakome od nas odgovara neka druga metoda. Neki od ovih načina svojevrsne su mentalne ili energetske vježbe. One pomažu neovisno o tome vjerujete li u njihovu učinkovitost ili ne. Evo primjera…

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci