Dom učinite emocionalnim utočištem

Prostori u kojima živimo prerasli su svoju funkcionalnu svrhu, uređujemo ih tako da ugađaju našem tijelu, umu i duši. Kako s minimalnim promjenama postići da se u njima osjećamo što bolje savjetuje neuroarhitektura, spoj znanosti i umjetnosti uređenja interijera. Pomoću nekoliko smjernica ovog novog koncepta, koji inspiraciju crpi u modernim istraživanjima, ali i u drevnim filozofijama, poput indijskog vastua ili kineskog feng shuija, svaki prostor možemo pretvoriti u relaksirajuće wellness utočište...

1. Neuredan dom – raštrkane misli
Uklonite predmete koji izazivaju vizualni stres spremajući višak stvari u kutije ispod kreveta, na police iznad vrata ili na tavan. Ako nakon šest mjeseci ne budete koristili spremljene stvari, to je znak kako je došlo vrijeme da ih se riješite. Oslobađajući se nepotrebnih stvari, otpuštate ustajalu energiju, i iz doma i iz svog tijela, a vaš će se mozak lakše opustiti kad je okružen s manje vizualnih distrakcija.

2. Male promjene – velik utjecaj
Želimo li postati pozitivniji i produktivniji, dovoljno je promijeniti nekoliko sitnica. Nove ručke na kuhinjskim elementima, druga slika na zidu ili svjež premaz boje na drvenom namještaju lako mogu transformirati izgled sobe i poboljšati naše raspoloženje dok boravimo u njoj.

3. Prirodni elementi
Poznato je da priroda opušta i zato unesite što više zelenila u svoj dom. Svježe cvijeće i lončanice, čak i slike prirode, smanjuju stres i poboljšavaju koncentraciju. A određene biljke poput mirnog ljiljana, aloje i sabljice čiste zrak neutralizirajući toksine iz proizvoda za održavanje kućanstva, namještaja, dekorativnih tkanina...

4. Prigrlite boje
Boje utječu na to kako se osjećamo i ponašamo, stoga nikako nije svejedno kako ćete obojiti zidove prostorija u svom domu. Umjesto da slijedite trendove, razmislite o bojenju zidova hodnika, dnevne sobe i kuhinje u tople nijanse žute, zelene ili narančaste jer one nas energiziraju i podižu nam raspoloženje, a plave i ljubičaste tonove koristite u kupaonici i spavaćim sobama jer potiču mirno razmišljanje i opuštanje.

5. Maksimalan prodor svjetla
Dnevna svjetlost nam je potrebna da bismo što bolje funkcionirali. Ona poboljšava san i raspoloženje. Rasporedite namještaj tako da dopušta maksimalan prodor prirodne svjetlosti, ali i da ukućanima omogućuje lakše kretanje. Ako je moguće, skratite stabla i žbunje koji izvana blokiraju ulazak svjetlosti u vaš dom. U sobama kojima manjka dnevne svjetlosti postavite zrcala koja će reflektirati svjetlost ili razmislite o nabavci LED rasvjetnih ploča koje simuliraju prozore.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensaklub.hr

Preporučujemo

Ostali članci